‘Nederlandse kadokaarten nu in Amerikaanse handen’

Het snelgroeiende Nederlandse cadeaukaartenbedrijf Didix komt in Amerikaanse handen. Blackhawk Network heeft 36,7 miljoen euro neergeteld voor het bedrijf dat onder meer verantwoordelijk is voor de kado- en promotiekaarten van Bijenkorf, HEMA en Intratuin.

Volgens topman Jonathan Kenny van Didix was de deal half september al rond, maar is deze pas nu wereldkundig gemaakt. Hij benadrukte daarbij dat zowel Didix als Blackhawk profiteert van de overname. ,,Voor het personeel heeft de overname geen consequenties”, aldus Kenny.

Didix, dat actief is in meerdere Europese landen, is behalve van de kadokaarten voor winkels ook eigenaar van kadoconcepten als RestaurantCadeau, BioscoopCadeau en de Nederlandse Sauna Cadeaubon. Blackhawk is wereldwijd actief in de kadokaartenbranche, maar ook op het gebied van prepaidtelecom en financiële diensten en producten.

Didix verkoopt op jaarbasis miljoenen producten aan consumenten, via winkels, online of middels zakelijke deals. Daarbij is het in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België marktleider op het gebied van kadokaarten. Door gebruik te maken van het netwerk van Blackhawk moet onder meer de reikwijdte van Didix verder worden uitgebreid.

Bron: http://www.rtlz.nl